Vertrek - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van pinkeltje - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van pinkeltje - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: pinkeltje

02 Juni 2012 | Verenigde Staten, Houston

Zo, het zit er op voorlopig. Caroline is net vertrokken, bepakt en bezakt. Zij heeft nog 12 dagen voor de boeg: Boston, NYC, Saratoga Springs en Washington, DC. En dat terwijl ze voor het congres twee weken door Engeland heeft gereisd en daarna naar San Francisco is gevlogen. Ze zat er een beetje doorheen vanmorgen... Hoop dat ze het gaat redden. Ik mag dan een control freak zijn, maar als ik reis is dat toch een prettige eigenschap!

Nog even terugblikken op Tommy Lord's party: we zijn naar een rodeo ranch geweest, gerund door een African-American family. Uniek voor deze regio, voormalige slaven ("freedmen") die zijn gaan ranchen, en er nu een toeristische attractie van hebben gemaakt. Een 'barn', waar Zydeco muziek werd gespeeld, en we echt Southern hebben gegeten ('fried grits' - het was nog lekker ook!), en wat demonstraties hebben gezien. Jammer genoeg viel het wat tegen want een rodeo demonstratie was er niet. Maar ik heb lassowerpen geleerd (bakte er niks van), en het was geweldig om, toen het donker werd, de krekels en de boomkikkers te horen. Wat een kabaal! Maar hemel, wat hou ik van het Zuiden!

Vrijdag een rustige dag gehad, met drie afspraken, toen nog even aan het zwembad en daarna met Caroline en 3 dames uit Swansea naar de Houston Astros gegaan. Leuk, zo'n enorm stadion. We zaten achter een drietal echte 'locals' die helemaal kon uittekenen in hun trailer met gunrack in hun pick-up truck (vergeef me de generalisatie maar je kon er gewoon niet omheen). Maar het was erg gezellig, ze legden ons het spel uit en vonden het geweldig om met Europeanen te kunnen praten. Daarna nog wat gegeten en terug naar het hotel.

Nu nog wat tijd over tot de airport shuttle komt. Ik ga op zoek naar een nail parlor! Tot zondag, brrr, terug naar de kou!

• 02 Juni 2012 - 20:21

Jaap:

Leuk om toch (achteraf) je verslag te hebben gelezen! Mocht je in de toekomst weer gaan en een begeleider of chauffeur nodig hebben, dan hou ik mij aanbevolen! Goeie reis terug!