Dag 2 - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van pinkeltje - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van pinkeltje - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: pinkeltje

27 Mei 2012 | Verenigde Staten, Houston

Bijzonder interessante dag vandaag! Eerst genoten van mijn free full American breakfast - tegoedbon om het leed van de niet-te-repareren WC (waardoor ik moest verhuizen naar een andere kamer) te verzachten. Heerlijke omelet 'met alles erin', spek, koffiebroodje, thee, etc. Alleen, want nog steeds niets gehoord van mijn collega, die vrijdagavond zou aankomen en niet op mijn Sms-jes reageerde. Na het ontbijt dan toch maar aan Vincent van Guest Services doorgegeven dat ik de NASA tour wilde gaan doen. Eenmaal terug op de kamer belde Caroline, ze was net op nadat ze met vertraging om 2 uur 's nachts was aangekomen. Bleek dat haar telefoon hier niet werkt, dus mijn berichtjes had ze niet gehad. Als een haas aangekleed om ook mee te gaan naar de NASA.

Tonio, onze tour guide, moest ook mensen naar Galveston Island brengen, ter plekke besloten we ook maar mee te gaan. Schot in de roos ("I'll do it for the same price, because you're such a special group"), want daardoor heerlijk pootje kunnen baden in de Golf van Mexico! Beetje langs het strand gelopen tot de fishing pier, toen snel een hapje (Mexicaans) gegeten en terug naar het busje voor de trip naar NASA. Daar een 'tramtour' gedaan langs mission control center (viel beetje tegen, ze lieten de niet met gebruikte control room zien van de space shuttle vluchten), al was het wel leuk om te zien waar het ISS zich bevond en over hoeveel minuten de ISS crew geacht werd te gaan slapen ("in 34 minutes"). Daarna langs de gerestaureerde Saturn 5 raket, een van de drie nog bestaande raketten die zijn gebruikt voor de Apollo missies. Indrukwekkend groot. Het hoofd gebouw met allerlei 'rides' viel wat tegen en we zakten ook een beetje in van de vermoeidheid en de klamme warmte. Op zich was het wel uit te houden (Kansas City twee jaar terug was erger), maar toch - jetlag sloeg toe.

Nadat we eindelijk terug waren in het hotel (druk verkeer naar en van het strand in verband met het 'holiday weekend' - maandag is het Memorial Day, zoiets als onze 4 mei), lekker even gezwommen in het zwembad op de 6e verdieping, toen nog wat gegeten in de bar van het hotel en naar bed!

• 27 Mei 2012 - 13:40

Marian En Karel :

Hallo Ingrid,

Leuk om je verslag te lezen (natuurlijk ben ik - ondanks het kapotte toilet - wel een beetje jaloers op je). Lekker ook, dat je een beetje kon ontspannen met het pootje baden in de Golf van Mexico. Maar je zult wel heel drukke dagen voor de boeg hebben en dan mag dat toch?? Heb je David Beckham nog gezien?
    We blijven je volgen op je reis. Een hele goede tijd daar. Groetjes, ook van Marian .
    Karel