Dag 1 - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van pinkeltje - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van pinkeltje - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: pinkeltje

Blijf op de hoogte en volg

25 Mei 2012 | Verenigde Staten, Houston

Het is raar, maar waar. Op mijn eerste avond in Houston zit ik te wachten op de loodgieter omdat mijn WC niet doorspoelt. Daar kwam ik achter nadat ik uitgebreid afscheid had genomen wat KLM me vandaag had voorgeschoteld;-)! Na zo'n keer of vijf doortrekken kwam het niet meer omhoog, maar leek ook het water op. Toch maar even langs de receptie, want voor de prijs van deze overnachting mag je toch wel een werkend toilet verwachten. Bijna een uur op de loodgieter gewacht, terwijl ik eigenlijk zo langzamerhand wel wilde gaan slapen. Het is nu bijna negen uur, 4 uur 's nachts volgens m'n bioklok. Afijn, het pompsysteem moet vervangen worden, dus de loodgieter (die alleen gewapend was met een ontstopper) moest zijn toolbox halen. Een keurige en beleefde oudere zwarte man, maak je dus geen zorgen;-)!

Afijn, terwijl ik wacht (en eigenlijk heel nodig naar de WC moet!), kan ik wel even verslag doen van vandaag.

Wouter had vrij genomen om me naar Schiphol te kunnen brengen, dat was fijn! Na goed geslapen te hebben op tijd op, we vertrokken met maar 5 minuten vertraging - een record voor mij. De marge was ruim, het verkeer werkte mee, dus we waren om half acht op Schiphol. Vlak voor Schiphol staan rechts 747's geparkeerd. Toen ik naar Vancouver vloog vorig jaar zag ik daar de Albert Plesman staan, bij het boarden was dat mijn vliegtuig. Nu stond er de City of Orlando - en ja hoor, ook dit werd mijn vliegtuig. Het was een volgeboekte vlucht. Ik had gelukkig een raamplaatsje bemachtigd, en ik bofte. We vlogen over Haarlem naar IJmuiden en draaiden toen om, om langs de kust naar Zeeland te vliegen (prachtig om die eilanden vanuit de lucht te zien, helaas kon ik het niet vastleggen - batterij fototoestel was op). Vandaar staken we over en helaas was het vervolgens de hele weg bewolkt. Verder wel een goede vlucht met een aardige bediening. Ik zat naast 'Johnny' uit West-Texas die op terugreis was van Saudi-Arabië, waar hij op een olieplatform werkt. Vlucht was lang en saai zonder spannend uitzicht. We waren 20 minuten voor op schema bij aankomst maar het duurde zeker een uur voordat ik door de douane was. Daarna vrij snel de shuttle gevonden en in het hotel uitgepakt en even naar wat winkels gelopen voor een bescheiden en redelijk smakeloos avondmaaltje.

Zo, inmiddels heeft Darren de loodgieter ervoor gezorgd dat ik een andere kamer heb, want de WC was beyond repair. En een gratis ontbijt en een gratis fles wijn. Ik had niets anders dan 10 dollar in mijn portemonnee om hem te tippen en voor de roomservice meneer die de wijn kwam brengen dus niets meer...! En ik moet toch even naar beneden, want het voetbalteam uit Los Angeles zit in de bar, en David Beckham schijnt erbij te zitten. En als ik daar een glimp van kan opvangend is dat mooi meegenomen, toch!?

Afijn, ik sla dit op, en probeer dit morgen te posten. Al met al is het nu 21 uur lokale tijd, 5 uur Nederlandse tijd. Tijd om te proberen te slapen. Wellicht na een glaasje wijn?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Houston

Olie, steaks en cowboylaarzen

NAFSA Annual Conference 2012

Recente Reisverslagen:

02 Juni 2012

Vertrek

31 Mei 2012

Dag 4-7

27 Mei 2012

Dag 3

27 Mei 2012

Dag 2

25 Mei 2012

Dag 1

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 10728

Voorgaande reizen:

24 April 2014 - 04 Mei 2014

Hong Kong

13 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

Een brug tussen Oost en West

25 Mei 2012 - 03 Juni 2012

Olie, steaks en cowboylaarzen

25 April 2012 - 06 Mei 2012

Twin Cities

14 Maart 2012 - 25 Maart 2012

The South

Landen bezocht: