Dag 4-7 - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van pinkeltje - WaarBenJij.nu Dag 4-7 - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van pinkeltje - WaarBenJij.nu

Dag 4-7

Door: pinkeltje

31 Mei 2012 | Verenigde Staten, Houston

Ja, als zo'n congres eenmaal begint, is er opeens geen tijd meer om alle belevenissen en ervaringen bij te houden. Dank voor de reacties op het blog en via e-mail of Facebook! Ik kan vanuit deze applicatie niet reageren, helaas, maar vind het leuk van jullie te horen.

Zondagavond op dag 3 zijn we nog naar een openlucht Motown tribute concert geweest. Ontzettend leuk om dit mee te maken als twee blanke meiden tussen de overwegend African-American menigte. Het was erg gezellig en 'laid back'. Tegen een uur of elf thuis en toen aan het werk, afspraken voorbereiden. Omdat ik de ochtend waarop ik zou werken onverwacht naar Joël Osteen was geweest moest ik 's nachts een en ander inhalen. Gelukkig maakt de jetlag dat dan weer mogelijk, dus pas tegen een uur of drie gaan slapen.

Maandag wat kunnen uitslapen, en congresregistratie afgerond. Normaal gesproken zouden we dat zondag hebben gedaan, ook omdat het eigenlijk zondagavond zou beginnen met een receptie van de Universiteit van Swansea. Die receptie ging echter niet door (als we dat geweten hadden, waren we een dag later gekomen!), met als bijkomend voordeel dat we naar het concert konden gaan.

's Middags lunch met Patricia, professor of American literature aan de University of Houston. Ze gaf me interessant inzicht in deze school. Zal er hier verder niet op ingaan. Daarna de eerste afspraken en recepties.

Dinsdag was een volledig met afspraken, 's avonds 3 recepties (ik mocht een 'plaque' in ontvangst nemen vanwege het feit dat Radboud 25 jaar lid is van ISEP), en een geweldig feest dat ieder jaar door 'de Brazilianen' wordt georganiseerd. Heerlijk!

Woensdag 5 heel goede gesprekken gevoerd, daarna bij het zwembad in slaap gevallen.

Vandaag ook een aantal goede ontmoetingen gehad (levert wel weer een hoop werk op!), en nu richting hotel om me om te kleden voor de 'Timmy Lord Party' waarover ik morgen zal schrijven. It involves horses! Dit is de party die we vorig jaar hebben 'gecrashed' maar waarvoor ik nu eerlijk een uitnodiging heb geregeld, want het voelde toen toch niet echt goed....

• 31 Mei 2012 - 22:08

Wouter:

Tja, 't is een geweldig verhaal. Drie uur naar bed. Tig recepties. Evenzovele ontmoetingen. Foto voor een roeibaan naar mijn idee. Werk genoeg voor de toekomst in ieder geval... Maar de volgende reis is... onze vakantie.. in Europa! Daarna mag je in het najaar naar Istanbul...

Geniet nog lieve schat, tot zondag!

• 01 Juni 2012 - 19:15

Theo:

Hoi. Goed bezig, volgens mij. Doet me goed.