Dag 3 - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van pinkeltje - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van pinkeltje - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: pinkeltje

Blijf op de hoogte en volg

27 Mei 2012 | Verenigde Staten, Houston

Vanmorgen eindelijk in internettoegang willen investeren. Was vroeg wakker door de jetlag. Werkmail van vrijdag bijgelezen, Facebook bekeken. Las daar dat een van onze oud-studenten die inmiddels Assistant Professor aan een New Yorks college is (en waarvan ik weet dat ze nu ook in Houston zit voor onderzoek - we zullen elkaar waarschijnlijk later deze week ontmoeten), van plan was vanmorgen de "megachurch" van Joël Oesteen (Lakewood Church) te bezoeken. De meesten van jullie weten wel dat ik enorm gefascineerd ben door dit fenomeen en echt kan smullen van zo'n gelikte dienst, dus meteen gekeken of het in de buurt was. Op dat moment was het 8.15 en ik las dat de eerste dienst van de dag om 8.30 zou beginnen. De meesten van jullie weten ook dat ik 's ochtends niet zo snel ben, maar dit was een niet te missen 'opportunity' dus ik stond binnen een half uur beneden een taxi te zoeken en om 9 uur zat ik in de kerk, hallelujah, praise The Lord! Ik probeer morgen als ik in het congrescentrum gratis WiFi toegang heb, wat foto's en een filmpje te plaatsen. Een bijzondere ervaring, gelikt georganiseerd, maar in de verste verte geen dienst zoals wij ze kennen. Het thema was spannend volgens Amerikaanse begrippen: kunnen wetenschap en religie worden gecombineerd? Waar het op neer kwam was natuurlijk "ja, want God is de grootste wetenschapper die er rondloopt, die alles weet", en de gastpredikant wist na allerlei sterrenkundige verhandelingen op het eind toch het sterven aan het kruis "voor onze zonden" er nog een beetje in te verweven. Was eigenlijk het zwakste deel van zijn verhaal, dat verder erg onderhoudend en grappig was. De muziek was heerlijk opzwepende gospel. Al met al de moeite van mijn tijd meer dan waard. Zelfs de 'fans' onder mijn lezers zouden er iets aan hebben gehad. Alleen was de taxi was prijzig, maar ja, dat had ik er wel voor over.

Vanmiddag naar de 4e grootste Mall van de VS geweest. Ook leuk, shopping als religie... En straks gaan we naar een gratis openlucht concert in de buurt, oude Motown hits, ter ere van Memorial Day morgen. Morgen gaat de conferentie dan echt van start, hoop dat er dan ook nog tijd overblijft om te schrijven.

En voor ik het vergeet (en hopende dat Gabrielle dit leest): Gabrielle, ik wens je een hele goede en inspirerende reis toe! Doe je voorzichtig? Geniet ervan, ik voorspel je dat je van California zult gaan houden!

  • 28 Mei 2012 - 12:50

    Nicole:

    Sounds good, buddy! Wish I was there with u...
    Ik ben toen, lang geleden -- 1997!!-- ook op Galveston geweest, mooi. Het aquarium daar is ook de moeite waard. En als je nog tijd hebt, doe het Museum of Natural History in Houston, daar was toen net een vlinderhal geopend -- prachtig!
    Have fun and stay safe! Say hi to Caroline for me,
    Your buddy

  • 28 Mei 2012 - 19:38

    Wouter:

    Hoi schat!

    Eindelijk thuis na een heerlijk weekendje Ciney met een hele hoop oude troep, oude en prachtig gerestaureerde old-timers en natuurlijk... heel veel dezelfde miniaturen. Was erg gezellig bij Andrew en hadden een bbq met 14 man. Had m'n eigen slaapkamer weer dus daar was niks verkeerds aan. Alleen is mijn apneu-machine kapot. De blower is opgeblazen. Komt wel weer goed. Omdat het buitengewoon rustig in de bloedhete Ardennen was dacht ik vandaag een leuke toeristische omweg te maken via de mooie route Noorbeek-Eupen-Vaals maar daar was heel Nederland losgelaten. Wel een hoop old-timers maar ook duizenden fietsers en motoren. In een aantal dorpen was het helemaal feest (zoals b.v. in Reijmerstok, wat wonen daar een hoop mieren, hahaha) waar de mensen uitpuilden op terrassen en je over de hoofden kon lopen. Doel was gewoon een terrasje en dan naar huis maar je kon je auto (zelfs IK!!!) nergens kwijt en ben toen maar doorgereden. Gestopt bij een benz.station en wat bleek: IJS al twee dagen volkomen uitverkocht. Pink-Pop komt natuurlijk ook los en de sleurhutten gingen net weer op huis aan en toen ben ik maar snel gevlucht. Al met al een heerlijk weekend. Nu alles weer op orde brengen voor de week. Morgen de hele dag bezoek, in pak, en niet onbelangrijk. Had je al verteld wie. Gelukkig wat koeler geloof ik.
    Nou jij was al snel met de loodgieter aan de slag, maakte er ook uit op (wat vewarrend allemaal) dat de vlucht goed was en NASA matig interessant was. Je bent er in ieder geval once in a lifetime geweest. Succes met de conferentie en lees wel hoe het gaat. Veel liefs, denk maar aan hoe ik het altijd doe, dan denk je ook weer even aan mij!

    Lieve kus, van mij! XXX

  • 31 Mei 2012 - 13:20

    Nicole:

    These pics give me the creeps, to be honest... Such mass hysteria, looks like.
    How are you doing? Today is day 7 but no more postings since day 3 -- too busy with the conference? Hope it's a good one!
    Your buddy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Houston

Olie, steaks en cowboylaarzen

NAFSA Annual Conference 2012

Recente Reisverslagen:

02 Juni 2012

Vertrek

31 Mei 2012

Dag 4-7

27 Mei 2012

Dag 3

27 Mei 2012

Dag 2

25 Mei 2012

Dag 1

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 10632

Voorgaande reizen:

24 April 2014 - 04 Mei 2014

Hong Kong

13 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

Een brug tussen Oost en West

25 Mei 2012 - 03 Juni 2012

Olie, steaks en cowboylaarzen

25 April 2012 - 06 Mei 2012

Twin Cities

14 Maart 2012 - 25 Maart 2012

The South

Landen bezocht: