Dag 4, mixed feelings - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van pinkeltje - WaarBenJij.nu Dag 4, mixed feelings - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van pinkeltje - WaarBenJij.nu

Dag 4, mixed feelings

17 Oktober 2012 | Turkije, Istanbul

Het verslag van dag 4 liet even op zich wachten omdat ik toch wel onder de indruk was van het telefoontje van Wouter toen we met de groep op weg waren naar onze eerste bestemming van de dag, de Aya Sofia. Wouter vertelde me namelijk dat pappa was opgenomen in het ziekenhuis. Op zo'n moment ben je ver van huis en weet je niet wat je moet doen. Volgens Wouter was de situatie op dat moment niet zodanig dat ik meteen thuis moest komen, dus heb ik verder geprobeerd te genieten van de dag, maar dat viel niet mee. De groep was erg lief en vol steun, fijn dat ik niet alleen was.

De Aya Sofia (of zoals wij het kennen: Hagia Sofia) is werkelijk prachtig van binnen. Veel te veel foto's gemaakt! Ook van keurige Turkse schoolklasjes, die keurig gemanierd en geïnteresseerd rondliepen.

Daarna via een boekenmarkt in de zoveelste theetuin beland, waarna we naar de Suleymanie Moskee liepen. Werd daar net een film opgenomen. Tijdens de lunch dus herhaaldelijk het geluid van een oproer met schoten, rare gewaarwording. Via het oude aquaduct en een wilde taxirit weer terug naar het hotel. Marjon en ik daarna naar de hamam, ons lekker laten schoonmaken in een prachtig oud badhuis. Toen nog een broodje en lekker Turks biertje en naar bed in een nieuwe kamer. Van de pijpela naar een ruimere kamer. Maar net als n Houston een met een WC die niet doortrekt ( en gloeiend heet water in het reservoir heeft!)....