Dag 3, 2e poging - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van pinkeltje - WaarBenJij.nu Dag 3, 2e poging - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van pinkeltje - WaarBenJij.nu

Dag 3, 2e poging

Blijf op de hoogte en volg

17 Oktober 2012 | Turkije, Istanbul

Gisteravond een lang verslag getypt maar dat verdween helaas in het niets. Tweede poging dus!
Het was wederom warm en broeierig. We namen een volle tram richting oude stadsmuur. Zagen weer een ander gezicht van Istanbul. Ons hotel ligt in een oude wijk met leuke kleine straatjes. Nu zagen we grote volle wegen. Achter de muur toch weer een kleine volkse wijk waar we het Chora museum bezochten. Een Byzantijnse kerk met mooie fresco's. Thee gedronken in de theetuin en met Henriëtte op sjaaltjesjacht. Goed geslaagd al moest ik daarvoor welk onverwachte handtastelijkheden doorstaan van de enge verkoper. "you come with me to the back, mirror there". Henri ging gelukkig mee! Maar goed, een goede deal en een gratis boekenlegger eraan over gehouden, haha!

Omdat het zo warm was, wilden we weer op een bootje zitten. Veer naar Üsküdar genomen, en voet op Aziatisch grondgebied gezet. Daar laat geluncht en een lokale wijk/markt bezocht. Zo leuk om te zien hoe mannen daar thee met elkaar drinken ipv bier!

Om vijf uur de boot terug, op tijd om te douchen en om te kleden voor mijn date met Nol. Het was toch nog zo'n 45 minuten met treintje en kabelbaan om in zijn wijk te komen, Marjon ging met me mee. Was maar goed ook, anders had ik het niet gevonden.

Met Nol was het erg gezellig. Hij nam me mee naar een restaurant waar heel hip en trendy Istanbul zat, met prachtig uitzicht op de Bosporus. Gezellig levensverhalen uitgewisseld. Na het eten nam hij me nog even mee naar het Palais de Hollande, het consulaat. Hij heeft me even het gebouw en de tuin laten zien (mooiste consulaat dat hij kent en hij heeft er echt veel gezien), erin kon niet want het is tevens de woning van de consul dus 's avondspits gesloten. Daarna terug naar zijn hotel en daar een taxi terug genomen. Ik kon terug kijken op een geslaagde dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 10630

Voorgaande reizen:

24 April 2014 - 04 Mei 2014

Hong Kong

13 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

Een brug tussen Oost en West

25 Mei 2012 - 03 Juni 2012

Olie, steaks en cowboylaarzen

25 April 2012 - 06 Mei 2012

Twin Cities

14 Maart 2012 - 25 Maart 2012

The South

Landen bezocht: