Heenreis en dag 1 - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van pinkeltje - WaarBenJij.nu Heenreis en dag 1 - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van pinkeltje - WaarBenJij.nu

Heenreis en dag 1

Blijf op de hoogte en volg

14 Oktober 2012 | Turkije, Istanbul

Zaterdag allerlei werk aan het spoor dus voor de zekerheid (control freak of niet) een trein eerder. Erwin was zo aardig me met de kever (zeer) op tijd op te halen, zodat ik om 10.33 de trein kon pakken. Niet alleen werk aan het spoor tussen Den Bosch en Utrecht maar ook tussen Utrecht en Amsterdam. Uiteindelijk via Weesp op Schiphol beland. Marjon en Etienne waren er al. Bagage snel ingecheckt, de rest van de groep afgewacht en toen samen wat gegeten. Vlucht vertrok met enige vertraging rond vier uur. Enige turbulentie (vind ik nooit erg zoals je weet). Mooi nog even zicht op Zandvoort en IJmuiden (hoogovens). Ik blijf het prachtig vinden.
Parijs Charles de Gaules was uitgestorven, duidelijk geen herfstvakantie. Daar ook weer aan de koffie want bijna 3 uur overstaptijd. Vlucht naar Istanbul ondervond ook weer wat turbulentie. Aardige Franse stewardessen, weer heel andere dames dan de KLM ladies. Het eten was VOORTREFFELIJK! Een salade met gerookte zalm, zo ongeveer het lekkerste vliegtuigmenu dat ik ooit heb gehad.aankomst Istanbul rond 23 uur lokale tijd, erg donker, veel zicht op alle boten voor de kust, mooi. Busje stond klaar om ons in een dodemansrit naar het hotel te brengen. Kamers vielen behoorlijk tegen. Hostels in VS bijna nog beter (niet verder vertellen!). Morgen hoop ik van kamer te kunnen ruilen. (maar ach, het heeft een bed en goede douche dus meer heb je eigenlijk ook niet nodig.) Slecht geslapen, veel geluiden van buiten, bij zonsopgang gewekt door de oproep tot gebed (we zitten vlakbij 3 moskeeën). Heel apart. Ik klaag niet maar wie me kent weet wat een gebrek aan slaap met me doet!
Vanmorgen om 8 uur ontbeten en daarna tot 19 uur aan de wandel: Blauwe Moskee (mooi maar veel te druk om iets van spiritualiteit te ervaren), terrasje (granaatappelsap!), langs Hagia Sofia en Topkapi (wachtrijen te lang), lunch, cisternen (erg mooi, ondergrondse wateropslagplaats), wandeling door
Park bij Topkapi paleis, theetuin met uitzict op Bosporus, wandeling langs winkeltjes en kruidenbazaar en andere moskee (naam vergeten, kleine moskee maar veel mooier, rustiger en 'blauwer' dan Blauwe Moskee), trammetje terug naar onze wijk Sultanahmet en drankje in tuin hotel. Diner bij Ocean's Seven (7 broers) op dakterras. Nu uitgeblust! Morgen staat Topkapi paleis en boottochtje op het program. Hoewel we een concept programma hebben verzinnen we ter plekke wat we gaan doen. "we make it up as we go along". Marjon heeft een semi-strakke regie en ik probeer me eraan over te geven. Het is even wennen aan de groep die elkaar goed kent, maar dat gaat zeker goed komen. Even een nacht goed slapen! Morgen hopelijk meer.
O ja, jullie even jaloers maken: het was tegen de 30 graden vandaag, vanavond tijdens het eten nog 25! Strak blauwe lucht en helder, ver zicht. Hoogzomer....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 10640

Voorgaande reizen:

24 April 2014 - 04 Mei 2014

Hong Kong

13 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

Een brug tussen Oost en West

25 Mei 2012 - 03 Juni 2012

Olie, steaks en cowboylaarzen

25 April 2012 - 06 Mei 2012

Twin Cities

14 Maart 2012 - 25 Maart 2012

The South

Landen bezocht: