Update - Reisverslag uit Greensboro, Verenigde Staten van pinkeltje - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Greensboro, Verenigde Staten van pinkeltje - WaarBenJij.nu

Update

Door: pinkeltje

Blijf op de hoogte en volg

20 Maart 2012 | Verenigde Staten, Greensboro

Zojuist Rick Santorum gezien op Fox Channel. Werkelijk onvoorstelbaar dat je van zo'n persoon helemaal agressief wordt. De onzin die hij uitkraamt. "Ik trek me terug omdat het met 7 kinderen in de leeftijd van 3 tot 20 (!!!) niet zo'n goed idee is m zoveel van huis te zijn" -duhhh, dat had hij een half jaar geleden toch ook al kunnen bedenken? En dan het commentaar van Newt Gingrich na afloop, "our prime goal is to get Obama out of office" - daar gaat het toch helemaal niet om in deze wereld? Gelukkig heb ik diverse gesprekken gehad met hele verstandige Amerikanen die heel links zijn voor Amerikaanse begrippen en die gelukkig voor de volle 100% achter Obama blijven staan. Het is puur een rassenkwestie, die zwarte moet het Witte Huis uit! Afgelopen nacht heb k gelogeerd bij een vriendin uit mijn Chicago tijd. Een schat van een meid met een lieve man en drie schatten van kinderen die ze via de kerk hebben geadopteerd. Het enige probleem is dat ze zich hebben aangesloten bij een fundamental Evangelical church, uit een behoefte aan "morals". Omdat ik zie dat ze oprecht is in haar geloof kan ik het haar aan de ene kant helemaal niet kwalijk nemen, aan de andere kant is het doodeng. Gelukkig kon ik enigszins meepraten over de staat van de kerk tegenwoordig, en is het niet tot een gesprek over politiek gekomen. Maar we hebben wel na het avondeten de bijbel gelezen met elkaar... Ze gaf me vanmorgen een exemplaar van "Christianity today" mee, om te lezen als ik tijd over had. Een van de feature articles: "The browning of campuses catering to a white elite"! Ik heb het nog niet gelezen...

Even een terugblik: afgelopen zaterdag in New Orleans naar een van de vele Saint Patrick's Day parades geweest en heel behoorlijk wat beads gescoord (kralenkettingen die het publiek in worden geslingerd, heel leuk om te zien hoe hebberig je wordt). Jammer genoeg geen cabbages gezien, die schijnen ook in het publiek te worden gegooid. Verder vooral veel dronken mannen in de parade gezien. Daarna me vreselijk verkeken op de afstanden. Ik dacht wel even naar The French Quarter te kunnen lopen, had mijn zinnen gezet op een card reading door een psychic op Jackson Square. Na 1,5 uur was ik pas tot Canal Street gevorderd. Daar maar meteen (nou ja, 45 minuten moeten wachten) de bus terug naar Magazine Street genomen, want wilde op tijd thuis zijn voor Debbie me zou halen voor dinner en een jazzconcert in The Snug Harbor. Dat was erg gezellig en leuk.

Zondag met Debbie naar de Mardi Gras Indians geweest, FANTASTISCH, echt een geweldige ervaring. Zie http://www.mardigrasneworleans.com/mardigrasindians.html. Later met Mary door de Lower Ninth Ward gereden, om de reconstructie van deze wijk te bekijken. Zie http://makeitrightnola.org/ Mary vond het maar niets, er wordt volgens haar helemaal geen rekening gehouden met de cultuur van de wijk (argument waar ik in principe wel gevoelig voor ben), maar ik vond het erg mooi, niet gehinderd door kennis van het verleden van deze wijk. Roomwijk (zo heet het toch) in Enschede is tenslotte ook anders gebouwd dan hoe het er oorspronkelijk uitzag.

Daarna afscheidsetentje met Mary, waar ze me schoorvoetend liet betalen, pakken en vroeg naar bed.

Later meer! Ik ga nu slapen, want morgen weer een lange dag. Eindelijk terug naar Chapel Hill...

  • 21 Maart 2012 - 10:13

    Nicole:

    Pas op voor die extreme Christians, girl! Ik weet dat ze soms lastig te vermijden zijn in de US maar je wil er eigenlijk niets mee te maken hebben.
    En het is maar goed dat die card reading mumbo-jumbo niet door is gegaan, dan had je je nog meer onzin op de mouw laten spelden! ;-)
    Take care and enjoy your homecoming!
    Your buddy

  • 21 Maart 2012 - 22:04

    Sas:

    Ing, ik heb je verslagen afgedrukt en aan de overkant gebracht!
    Wat een indrukken doe je op, op deze reis!! XX

  • 25 Maart 2012 - 13:38

    Karel Willemsen:

    Hey Ingrid,

    Op dit moment ben je - begrepen we gisteren van Wouter - weer terug op de Nedelandse bodem en waarschijnlijk lig je nu op apegapen. Leuk om je te kunnen volgen via de blog! Wel jammer dat Santorum niet echt opkraste. We blijven je volgen op de volgende tocht naar de VS. Blijft de blog gewwon bestaan?

    Groetjes,

    Marian en Karel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Greensboro

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 10628

Voorgaande reizen:

24 April 2014 - 04 Mei 2014

Hong Kong

13 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

Een brug tussen Oost en West

25 Mei 2012 - 03 Juni 2012

Olie, steaks en cowboylaarzen

25 April 2012 - 06 Mei 2012

Twin Cities

14 Maart 2012 - 25 Maart 2012

The South

Landen bezocht: