Dag 3 alweer meer dan halverwege - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van pinkeltje - WaarBenJij.nu Dag 3 alweer meer dan halverwege - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van pinkeltje - WaarBenJij.nu

Dag 3 alweer meer dan halverwege

Door: pinkeltje

17 Maart 2012 | Verenigde Staten, New Orleans

De tijd vliegt. Gisteren op bezoek bij Torian Lee, Director Center for Intercultual and Inernational Programs van Xavier University. Hij is driekwart jaar in functie bij Xavier en ik was zijn eerste internationale bezoeker en werd daarom met alle egards behandeld. Heel grappig. De universiteit is een zogenaamd 'historically black college', opgericht door de (blanke) Sister Matherine Drexel van de Sisters of the Blessed Sacrament. Een interessant verhaal. Momenteel 75% zwart, 25% blank. Leuke school, waar ik me prima thuis voelde. Presentatie gehouden voor vertegenwoordigers van de Departments of History, English en Business. Ze hebben nog geen bilaterale programma's maar zijn er erg in geïnteresseerd. Momenteel werken ze alleen met third party providers: commerciële bureau waar studenten een flinke duit voor moeten neerleggen. Het potentieel is er dus, nu moeten we het verder uitwerken om te zien of het levensvatbaar is.
's Avonds met Torian in de French Quarter gegeten, bij The Gumbo Pot. Mijn hemel, wat een porties, ik kon niet meer. Na afloop langs de Mississippi River Walk gelopen, casino in geweest (alleen maar gekeken nar de dor geldhonger bezeten mensen van allerlei pluimage) en na een beignet bij Cafe du Monde letterlijk het bed in gerold.
Vandaag naar Audubon Park gewandeld. Je verkijkt je toch altijd weer op de afstanden op je plattegrondje! Bij Loyola de streetcar genomen richting French Quarter die vanwege de St. Patrick's Parade niet ver ging. Daarna eindeloos doorgelopen totdat ik bij de parade aankwam. Was erg leuk en ik heb redelijk wat 'beads' gescoord. Gelukkig geen kool hoeven ontwijken! Na een uurtje had ik wel gezien en dacht ik, kom, laat ik naar het French Quarter lopen, is vast niet ver. Wel dus, en toen ik daarachter kwam toch maar doorgelopen. Uiteindelijk op Canal Street meteen de bus terug genomen, want ik kon geen stap meer verzetten. Nu is het wachten op Debbie om te gaan eten en naar een jazz concert in The Snug Harbor te gaan ("The Astral Project": http://www.astralproject.com/old/index.html).
Morgen waarschijnlijk een plantation tour met Mary, of een swamp tour. En dan weer pakken (zucht) en vroeg naar bed, want mandag staat de taxi om 4.30 op de stoep voor het volgende deel van de reis: de Carolinas!

• 20 Maart 2012 - 21:12

Nicole:

Hey girl, how's it going? Good to be back in NC?
    Vandaag reiscie vergadering gehad, not much new. Gisteren Andrew Mann als spreker, leuk maar erg toeristisch getint praatje.
    Ik praat je wel bij volgende week!
    Enjoy the rest of the trip, take care of those feet and don't finish your plate!

• 20 Maart 2012 - 22:02

Wouter:

Hoi lieve schat! Hoewel we veel contact hebben via allerlei services miste ik je mailtjes dat je op het blog geschreven zou hebben. Die komen dus niet door. Alleen Nicole (en b.v. niet Kirsten) en Karel hadden gereageerd. Misschien kan je dat nog herstellen dat iedereen het ziet.
    Vandaag jij dus vroeg op (as usual) en een lange rit. Ging het goed vandaag? Ook inmiddels gewend aan het autorijden, maar nu zonder klamme handjes??? Hadden ze geen Saab voor je i.p.v. zo'n Japans geval? (LOL). Zie uit naar je volgende bericht en vooral je bezoek aan Chapel Hill. Lieve kus van mij!!