Het begin - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van pinkeltje - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van pinkeltje - WaarBenJij.nu

Het begin

Door: pinkeltje

Blijf op de hoogte en volg

15 Maart 2012 | Verenigde Staten, New Orleans

Ik loop alweer 24 uur achter! Gisteren dus keurig op tijd geland, ondanks het onweer (Nicole, het viel echt erg mee!). Mary kwam met 5 minuten aanrijden in haar PT Cruiser convertible ("which she hates") dus de koffers ware snel ingeladen and off we went, naar New Orleans. Zoals ik al aan Kirsten meldde, de geur van het zuiden trof me diep. Een zoete, bijna weeïge geur, heel herkenbaar en dierbaar, die me terugbracht naar de herinneringen van 19-20 jaar geleden.
Na wat uitpakwerk en een lekkere douche, 'naar boven', waar Mary leeft, een soort van bibliotheek met een dakterras, het domein van Lester (spelling?), de aangelopen scharminkelige kater die me hartelijk begroette. Ik was het even vergeten, maar werd er snel aan herinnerd dat Mary alleen champagne drinkt. Ik had behoorlijk honger, want onderweg alleen een omelet en stukje pizza gehad en gedurende de 2e vlucht een zakje pretzels. Mary had ook nog cheese en crackers, dat hielp, maar dat glaasje champagne hakte er wel in. Missy en Tiffany kwamen ook naar boven, andere logees van Mary. Missy is freelance music editor in de New Yorkse filmscene (meteen over Maarten verteld, vond ze cool), en Tiffany werkt voor Barnard College, waar ik in 2010 ben langs geweest voor exchange possibilities (vrouwen college tegenover Columbia in NYC). Twee maffe meiden. Gezamenlijk gingen we naar de Taquiria, waar we heerlijke taco's en quesadillas hebben gegeten (vooruit, met een marguerita erbij, overheerlijk). Al met al heb ik het volgehouden tot 21.30, en daarna heel behoorlijk geslapen.
Vanmorgen ontbeten op de veranda van en koffiehuis twee blokken down the street, een hemels moment (http://www.neworleansonline.com/directory/location.php?locationID=81). Mary bracht me aansluitend naar Loyola waar ik de hele dag heb doorgebracht. Veel inzichten opgedaan, met name over de manier waarop we ons 'moeten' verkopen. De campus is erg klein, viel me eigenlijk wat tegen, maar het weer was prachtig en lekker warm. Ik heb het niet kunnen nagaan, maar het zal rond de 25 graden zijn geweest. Morgen wordt het 28 gaden.
Vanavond trakteerden Mary en Brad (een collega en goede vriend van Mary, tevens "first cousin once removed" van Tiffany) ons op en overheerlijk diner bij Clancy's. Ik heb niet eerder zoveel champagne gedronken als vanavond. Maar goed dat we morgen niets hebben afgesproken!
Morgen op bezoek bij Xavier University New Orleans (http://www.xula.edu/about-xavier/index.php), ben erg benieuwd. Torian komt me om 09.30 ophalen bij Café Luna (koffiehuis op de hoek, zie boven).

  • 16 Maart 2012 - 08:33

    Karel Willemsen:

    Hoi Ingrid,

    Wat klinkt het spannend, deze reis. Marian en blijven je zeker vanuit Veenendaal volgen en kijken uit naar je volgende bericht. Groetjes, karel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New Orleans

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 10617

Voorgaande reizen:

24 April 2014 - 04 Mei 2014

Hong Kong

13 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

Een brug tussen Oost en West

25 Mei 2012 - 03 Juni 2012

Olie, steaks en cowboylaarzen

25 April 2012 - 06 Mei 2012

Twin Cities

14 Maart 2012 - 25 Maart 2012

The South

Landen bezocht: