Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van pinkeltje - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van pinkeltje - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: pinkeltje

28 April 2012 | Verenigde Staten, Seattle

De tijd vliegt, dus het is er nog niet van gekomen om jullie verslag te doen van mijn belevenissen. Ik ben op mijn telefoon wel begonnen aan een eerste verslag, maar dat schermpje is zo klein dat het niet lekker typte. Nu maar achter de PC van de jeugdherberg gekropen voor 20 minuten toegang.Is vast te weinig, maar ik doe een poging.

WOENSDAG
We hadden met de studenten om 9 uur op Schiphol afgesproken, terwijl de vlucht om 11.40 zou vertrekken. Dat was ruim op tijd, en dat was maar goed ook. Iedereen was er om 9 uur, maar daarna begon het langzame inchecken. Dat ging op kleine terminals, en maar goped bij een handvol maar de meeste menen kregen een boodschap dat hun incheckprocedure via de balie moest. En dat duurde lang! Toen nar zo ongeveer de laatste gate in vertrekhal D, zeker een half uur lopen, waarna het weer geruime tijd duurde voordat iedereen door de security heen was. Uiteindelijk zijn we met een kwartier vertrokken. Het ging flink heen en weer en ook de landing op London verliep niet helemaal vlekkeloos, maar uiteindelijk kwamen we goed aan in Heathrow. Daar lekker gegeten en vervolgens weer wachten op de tweede vlucht, die in het begin wat hobbelde, maar uiteindelijk een rustige vlucht opleverde. Onderweg wel wat ijsschotsen in Noord Canada en besneeuwde Rocky Mountains gezien, en ook wat van de mountain ranges bij Seattle. Maar verder veel wolken en vooral na de landing veel regen. Met de lightrail naar de stad, waar de jeugdherberg 5 minuten van het station lag. Dat was mooi, want op gegeven moment ben je gewoon op.

Vervolgens gingen wij met z'n viertjes op zoek naar eten en een glas bier, en zijn we uiteindelijk in een behoorlijk enge bar terecht gekomen waar nogal wat randfiguren rondhingen, maar het was de enige plek die we konden vinden die open was. Uiteindelijk bleek het op de hoek van de straat van ons hostel te liggen. Werkelijk triest opm te zien hoe de homeless in en rondom deze bar rondliepen. Sowieso een groot probleem in Seattle en zeker in de wijk van het hostel.

Ik ga dit even posten, want mijn tijd zit er bijna op op de PC, later meer!

• 29 April 2012 - 07:58

Hans V:

Hoi Ingrid, leuk weer iets te lezen, ik wens je mooier weer en n leuk verblijf. Zul je voorzichtig zijn in die kroegen? Ben gisteren even bij W langs gedweest, "mannen onder elkaar" even bijpraten ;-) Maken snel weer afspraak...als je terug bent, lv groetjes Hans

• 29 April 2012 - 11:07

Sas:

hoi, kopie al naar de overkant gebracht.
    kijk wel uit hoor met die lugubere personen/onbekende bars! Nog veel fijne dagen jullie samen!
    ik weet niet of je nog kijkt voor je naar de indianen gaat, als je tijd hebt kun je dan kijken of ze nog boekjes of afbeeldingen hebben van de betekenis/symbolen e.d. je weet wel.
    doei, doei S