The Peak - Reisverslag uit Pai Tau, Hong Kong van pinkeltje - WaarBenJij.nu The Peak - Reisverslag uit Pai Tau, Hong Kong van pinkeltje - WaarBenJij.nu

The Peak

Blijf op de hoogte en volg

29 April 2014 | Hong Kong, Pai Tau

Vandaag weer met Robert op stap - een typische toeristenattractie. Met de Star Ferry naar Hong Kong Island. Aan boord en zodra je daar vanaf komt valt het meteen op: hier zie je 'blanken'! Het is echt opvallend hoe weinig je die ziet in Kowloon (met uitzondering van de toeristenattracties) en in The New Territories. Sha Tin, een van die New Territories, is de plaats waar mijn hotel ligt. Tussen het hotel en de mall is een grote shopping mall. Ook daar ben ik de enige westerling die er rondloopt. Dat is echter geen moment bedreigend, hooguit vreemd. Iedereen mind zijn eigen business.
Ik dwaal af... Op HK Island met het trammetje omhoog, daarboven ook weer een mall. Maar het gaat er natuurlijk om het uitzicht en dat is adembenemend. Helaas niet echt helder, gelukkig door de hoogte wel een fris windje.
Robert ging vroeg weer terug om met zijn vrienden/vriendinnen hun aanstaande reis naar China te bespreken en ik ben nog door het Hong Kong Park gelopen. Mooie contrasten: high rise buildings en het groen.
'S Avonds dim sum gegeten met een biertje bij de 7 Eleven toe....

  • 29 April 2014 - 21:57

    Jaap Visser:

    Hallo Ingrid, je neemt het er goed van lees ik! Maar bij dim sum drink ik zelf het liefst thee... En seven/eleven is toch een supermarkt? Zo geniet ik dus mee van jouw reis! Hartelijke groet, Jaap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 10602

Voorgaande reizen:

24 April 2014 - 04 Mei 2014

Hong Kong

13 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

Een brug tussen Oost en West

25 Mei 2012 - 03 Juni 2012

Olie, steaks en cowboylaarzen

25 April 2012 - 06 Mei 2012

Twin Cities

14 Maart 2012 - 25 Maart 2012

The South

Landen bezocht: